poniedziałek, 2 grudnia 2013

WYCINAMY...

Dziecko dyspraktyczne może mieć problem z używaniem nożyczek. Jeśli się zastanowić nad tą czynnością, to faktycznie jest ona dość skomplikowana. Wiele umiejętności trzeba opanować zanim dziecko poradzi sobie z wycinaniem. Trzeba paluszki wsadzić w odpowiednie otwory, trzeba skoordynować zwieranie i rozwieranie nożyczek, odpowiednio trzymać kartkę i ją odpowiednio obracać w razie konieczności, trzeba śledzić oczami linie po których mamy ciąć... no i przy tym wszystkim nie pociąć sobie palców. Na szczęście na rynku są dostępne dość bezpieczne nożyczki przeznaczone dla dzieci (nie plastikowe!). Można też kupić na początek specjalne nożyczki podobne do tych:
















W książce dr Amandy Kirby, o której pisałam już wcześniej (TU), znajdziecie sporo informacji dot. umiejętności wycinania.

A my bawimy się tak :

BUDUJEMY DOM 
*na kartkach narysowałam kształty: kwadrat i trójkąt. Zadaniem dzieci było pokolorować kształty, wyciąć je i odpowiednio przykleić na czystą kartkę tak żeby powstał DOM.
*narysowałam też proste okna i drzwi, które dzieci musiały wyciąć a następnie nakleić na domku. 



 OLEK (7l. i 2m.)
 LENKA (3l. i 5m.)

 WYCINAMY WĘŻE.
* narysowałam na kartce zwiniętego węża. Dzieci miały za zadanie pokolorowanie go a następnie wycięcie wzdłuż linii. 






TWORZYMY LUDKA.
* ta zabawa jest bardzo podobna do pierwszej (budowanie domu).
Na kartce narysowałam głowę, oczy, nos, usta (wszystko osobno).
Dzieci pokolorowały, wycięły elementy i przykleiły na nową kartkę. Dorysowały fryzurę, resztę ciałka i tło. 

                             
 OLEK (7l. i 2m.)               LENKA  (3l. i 5m.)



ŁAŃCUCH. 
* tu chyba nie muszę objaśniać ;-) łańcuch chyba każdy robił w dzieciństwie :-)


 OLEK


 LENKA




 MIŁEJ ZABAWY :-)

1 komentarz:

  1. Skąd ja to znam? Ale w trzeciej klasie podstawówki nagle zaczęłam ładnie rysować, tylko kolory nie były w liniach.:) Beata.

    OdpowiedzUsuń